Laman

Tuesday, November 22, 2011

Harimau Muda Malaya Gempak!


Wah! rase macam senget sekejab kepala aku tengok perlawanan bola Malaysia Vs. Indonesia semalam. Gila.. cam nak pengsan aku tahan nafas. My husband pulak siap berpeluh-peluh lagi. Hhahaa... macam dia pulak yang main. Aircond 24 darjah tak rasa.. Tapi betul memang suspen gila. Kita yang tengok ni dah macam nerves gila, macam mana dengan player yang berjuang tu ek? Aku memang respect.. suspect habis kat player muda negara. Semangat juang yang berterusan tanpa kenal erti penat lelah.. Nak nangis pun ada semalam.. isk..isk.. terharu aku...

Ini lah barisan kita
Yang ikhlas berjuang
Siap sedia berkorban
untuk ibu pertiwi..
Jeng..jeng..jeng..





Hahaha... Bangga aku dengan budak - budak muda ni. Speechless, tak tahu nak puji macam mana lagi. Dengan suasana yang penuh dengan penyokong Indonesia, hanya beberapa kerat je penyokong Malaysia. Dengan layanan yang diberikan oleh Indonesia kepada negara kita amatlah mengejewakan. Lagi tidak menghormati lagu kebangsaan negara kita. They have to learn how to respect others. 

Namun ejekan mereka bagaikan satu SEMANGAT buat kita. Kemenangan kita telah membisukan mereka. Tak kisah lah pingat emas mereka mencecah 500 pun. Tapi tidak akan sama dengan pingat emas ini yang SATU .. hungga...hungga..



Tapi tak semua rakyat mereka yang tak baik. Ada ramai jugak yang berfikiran jauh dan terbuka seperti statement kat bawah. Bagus..bagus bangat. Jadikan lah ianya sebagai satu pengajaran kepada korang ok.. 



Don't be sad friend.. it's just a game... ok... Peaceee...





0 comments:

Post a Comment