Laman

Tuesday, February 1, 2011

Ape Ade Dengan Ketam?





            
Sebut jerk nama ketam memang beshh.. Besh giler ar.,. Aku kalu dah start makan ketam, memang tak ingat dunia lah punye.. Sampai habis ketam tuh aku kerjakan..Slalu nyerk kalu aku nak makan ketam, aku beli and then masak kat rumah ar!!.. Ape barang makan kat kedai nih, membazir duit jerk.. Cheh!! .. Bukan membazir duit sebnor nyer.. Korang tau lar kan, kalu makan menatang nih kat kedai, kena makan dengan sopan santun… nak gigit lebih2 pung x dapek.. sogan orang tengok.. pastuh, kena lar cubit sket2 kan.. nak gigit sampai ketam nyer jari kaki pung tak dapek.. nanti orang cakap aku pelahap plak.. hmm.. tak besh…tak besh.. Erk.. ketam nyer kaki ader jari kerk??  Erk.. seram plak rase.. keh..keh.. Ah blasah ar.. janji aku nak cakap yang ketam tuh SUPERB!!

Actually, yang aku nak share nih, bukan pasal betape sedap nyer aku makan ketam tersebut, tapi just nak share dengan korang, betape bergunanya ketam nih untuk kesihatan korang. Lepas nih, mesti korang akan berterima kasih pada menatang nih sebab sanggup bekorban jiwe dan rage mereka meninggalkan keluarge tersayang untuk korang.. hmm… Sadiss!!!

Oke, Pakar cakap.. Ketam and binatang Shellfish yang laen2 tuh cam belangkas kerk kan, ade satu sumber Chromium yang bagus yang mane Chromium nih bekerjasama dengan Insulin dalam metablisma badan korang untuk memaintainkan kandungan gule dalam darah korang.. K.. Paham tak nih?? Ooo.. korang tak paham Chromium tuh aper ek??.. Jangan risau.. Klick Sini. Sebab aku malas nak explain.. banyak bende lagi aku nak share nih.. hihihi.. Bagus sangat ker si Chromium nih??.. Hmm.. memang bagus..Chromium nih membantu meningkat kan kadal HDL..Ish.. menatang aper lar plak HDL nih kan? Susah sungguh nak paham.. ok..ok.. jangan stress.. jangan pening.. HDL nih stand for High-Density Lipoprotein (gabungan antara lemak dan molekul protein) senang cite Kolestrol Baik ar.. yang mane dia boleh mengurangkan risiko Coronary Artery and Strok.. haa.. bagus tak?..korang jangan memain.. Erk.. macam doctor plok aku rase.. huk..huk..


benefits Crab Soup as high Fever Antidote

Yang kedua nye plak, haa.. yang nih just nak share ngan korang lar pasal Sup Ketam.. Aku tak pernah makan and buat plak Sup Ketam nih.. Tapi lepas nih nak cube gak arr.. Kate mereka larr.. Ketam nih kan mengandungi Protein yang tinggi, So dia boleh tolong membina kembali  blood platelets yang hilang akibat virus Denggi nil ah. So, dengan pengambilan Sup Ketam, dia dapat menningkatkan platelets pesakit dengan cepat dan juga dapat menyembuhkan penyakit denggi nih dengan cepat…Oke tuh jerk.. nak tahu lebih terperinci, korang boleh Google.. Bukan malas nak explain lebih2 tapi Time is Gold.. Aku nak masuk kije plak..hihi Oleh itu, TIADA AEDES.. TIADA DENGGI hua..hua.. Selamat mencube.. 

0 comments:

Post a Comment