Laman

Monday, July 25, 2011

Tips Kekal Cantik..

Just for sharing dengan you alls, yang mana memang setakat 3 bulan aku mencuba, nampak macam jadi jerk.. tak tau lar takut aku yang perasan cantik ker.. keh..keh..keh.. kepada member2 aku yang jumpa aku tiap-tiap hari mengadap aku nih, kalu nak komen, silakan... 

p/s: psssstttt... kalau tak cantik pung, cakap cantik ek?

Cerita nya macam ni, last 3 month, aku pergi jumpa pakar kulit kat Kuantan, yer lar bertanyakan pasal kulit sensitif Kaysha and my husband. Then, dia cakap yang nih memang jenetik nya penyakit, so nak ubat payah, cuma elakkan lah. Dia cakap kalau boleh bagi Kesya minum jus Tomato or Carrot. Okeh, baik tuan Doktor..!
Balik-balik rumah, the next day aku and my husband dengan semangat nya pergi shopping kat Giant, beli Carrot and Tomato. Hmm...husband aku tak makan Tomato and dia cakap TAK NAK and NEVER EVER pada Tomato. Ok fine, aku blend carrot jerk kat dia. Pastuh, hmmm cam best.. Aku pung buat kat aku skali Tomato Jus + Carrot.. Memang besh.. Sejak hari tuh every day sampai skang kalu tak pekena jus tomato + carrot rasa cam tak complete idup aku... keh..keh..keh.. 
Dan perubahan yang aku rasa skang cam kulit dah semakin licin, dan berseri - seri.. sebab make up... hahahaha... Tapi kullit licin tu memang betul... caye lar..

Khasiat Tomato:

Khasiat tomato juga berkait rapat dengan kecantikan kulit. Sayuran ini dikatakan berkesan untuk mengecilkan liang roma, mengurangkan masalah jerawat dan merawat penyakit kulit. Elemen penyejuk juga mampu menyejukkan kulit yang kasar, astringen untuk menghapuskan minyak berlebihan, dan vitamin A dan C untuk mencerahkan kulit kusam dan mengembalikan keremajaan kulit. 

Khasiat Lobak:

Khasiat lobak pulak boleh menghilangkan bintik2 hitam pada muka,  dan jugak boleh membuatkan wajah yang kusam, menjadi berseri - seri...




5 comments:

ciknecr said...

ok cantik sebab kena paksa...hahaha..hot mama gitu..

Ennie said...

makan mende esok?? hahaha

Anonymous said...

btw i mmg x suka tomato,tp kena buat jus jgk lah campur lobak merah mcm akak buat tu...hi3

Luqmanul hakim said...

Kitorg pun suke jus carrot....baru je lepas menikmatinya.... esok bole la plus tomato plak....

Luqmanul hakim said...

Kitorg pun suke jus carrot....baru je lepas menikmatinya.... esok bole la plus tomato plak....

Post a Comment