Laman

Sunday, February 20, 2011

Arghhh!! Warghh..!!... Tidakkkkkkk!!!!....


4.15am -  Aku terjaga dari tidur sebab tetibe ade bunyi anak kucing mengiaw. Pastuh aku terus ke ruang tamu and then intai kandang kucing ikut sliding door. Pastuh aku exited giler sebab.. Yes!! Cici dah beranak. Tapi aku tak berapa nak perasan lar berapa ekor mula2 tuh sebab gelap kan?? Ingat nak keluar rumah sebab nak letak kain kat dalam kandang tuh. Tapi takuuutttt… sebab mase tuh Husband aku tak ada. Pergi kelaut mencari rezeki… keh..keh..keh.. Then, aku cakap tak ape lah. Tunggu lar lagi 2 jam. Kul 6 aku kuar ar.

6.00 am – Tengok2 anak Cici sume 5 ekor. Mati 2 ekor tinggal 3 ekor. Sekor mati sebab tak cukup bulan. Sekor lagi aku tak pasti sebab apa. Aku try lar bukak kunci kandang tuh.. Tapi dari pukul 6.00 pagi sampai 6.30 pagi.. tak dapat2 nih.. Warghhh!!!.. tension gilerrr.. Camner nih. Husband takderk.. Sian kat baby kucing sejukkk.. Aku dah lar lambat nih nak pergi kijer jab gi.. tak mandi lagi nih.. Camner nih??.. Then, tetibe aku dengar baby nangis.. Alamak!! bunyi anak saper tuh..!! dah ler gelap gulite kat sini. Biler di dengar se elok-eloknye.. Ah, Keysha rupanya. Dah bangun dia. Sudah nya aku tinggalkan Cici and baby dia cam tuh jer. Hmm.. Nak wat camner tak dapat nak bukak combination type ibu kunci tuh. Ah, takper lar dia kat situ ditemani dengan Baby Leo. Tak perk kot.. Sebab baby Leo tuh betina kan, jadi dia tak usik ler adik2 dia tuh.

5.00 pm – Hmm.. tadi husband dah call dari tengah laut. Dia dah explain cara2 nak bukak kunci mangga tuh. Balik rumah dulu setelkan masalah Cici then baru amik Keysha umah Nanny dia. Senang sket wat kije.

5.15 – Sampai rumah setelah bawak kereta 140KMJ.. Sebab rase tak sedap hati jerk. Keluar keta, nak tengok Cici and newborn baby dia.. Tapi Warghhh… Tidakkkk… Sedihhh… Marahhh!!!.. Sape punye kijer… Baby Cici 2 ekor mati.. Badan luka2.. KENAPA????. Huh!!.. nak nangis jerk rasa… Why..?? Why…?. Then, aku bukak kandang tuh.. aku terus terkam Baby Leo. Nak tengok dia nih sebenar nya Jantan ker Betina.. Sebab biase nya jantan jerk yang kacau anak kucing nih.. Check2 memang dah sah dia betina.. Tapi kenapa??? Haduh..!!! Sakit jiwa aku. Tinggal lah sekor jerk anak Cici. Aku pun terus asingkan Baby Leo ngan Cici. Letak dia dalam kandang lain. Aku harap the last one Baby Cici nih boleh survive lar. Tapi hati aku cakap susah kot yang sekor lagi nih nak survive sebab dia Nampak macam dah weak giler. Doa jerk larr…

Anak2 Cici yang Mati


6.15 am the next day – Bangun pagi2 dengan harapan dapat tengok Baby Cici hidup lagi. Tapi… Isk..isk.. hampa.. sedih.. the last baby Cici pun tak survive jugak. Mati jugak.. Hhmmm… Nak wat cam mane dah tak derk rezeki kan?? Tapi sedihhh.. gilerr tahap kritikal lar aku nih.. hah!!.. macam nak hantuk jerk kepala aku kat meja nih kalu diingat balik… SEDIHNYAA…!!!.
So, pengajaran yang aku dapat, lepas nih, kalu sape2 yang pregnant.. either Cici or Baby Leo, kena asing kan jugak. Tak kira, betina ker jantan ker.. Tak boleh stay skali.

Question kat kepala aku sampai sekarang.. MANA ANAK2 CICI YANG 2 EKOR TAK CUKUP BULAN NGAN TAK TAHU SEBAB MATI TUH?? MISSING CAMTUH JER!! TAKKAN DIORANG MAKAN KOT??.. KENA TANYE DOKTOR NIH.

0 comments:

Post a Comment