Laman

Wednesday, August 10, 2011

Bos korang sangat memuak kan? Benci..!!!


bad boss cartoons, bad boss cartoon, bad boss picture, bad boss pictures, bad boss image, bad boss images, bad boss illustration, bad boss illustrations


Ok again, this is my own way how to handle a very annoying bos ok.. Kalau korang rasa nak try leh aje.. Kalau rasa cam bodoh jerk cara aku ni, korang baca jerk larrr.. jangan ikut pulak.. nak kutuk aku?.. Ade aku kesah???

Kadang – kadang ada sesetengah bos ni, saja jerk nak sakit kan hati kita. Let say, dia ada group2 yang dia concern.. So, dia mula lah bercakap dengan kuat sambil gelak2 bergurau senda dengan balaci2 dia. Plan nak pergi situ lah… nak pergi sini lah.. berpiknik lah.. berparti lah dengan balaci2 dia tuh!.. Kita yang dengar ni jadi sakit hati dan juga sedih kadang2.. betul tak? Tak betul? Hmmm… korang jangan tipuuuu… ada kan sikit terasa??? Walaupun buat2 tak KESAH, tapi terasa jugak kan???...kan?..kan?

APA YANG AKU BUAT?

Tak banyak, tapi boleh lah menahan diri dari sakit hati. Kalau aku, aku Nampak jer bos ni cam nak start dah pergurauan senda dia tuh, aku cepat2 cabut dari desk aku.  TAK NAK DENGAR!!! JANGAN DENGAR..! & JANGAN TENGOK!! Perlakuan diorang, perbualan diorang, jangan dengar ketawa diaorang tuh suma. Kalau aku busy, tak boleh lari.. aku pekak kan telinga dengan lagu2 yang tahap Metalicca gitu. Dengan earphone arr.. takkan ko nak pasang speaker sampai satu opis dengar kot kan? Sebab, kalau korang tak dengar korang tak tahu kan.. Yang balaci2 ni pulak ada sesetengah tuh, memang saja nak bagi korang jeles jugak.. menyendel sana, menyendel sini ngan si Bos ni.. so, korang takde, diorang pulak nanti yang ala2 ada sakit hati sebab nak jeleskan korang tak dapat kan, sebab korang dah cabut awal.

Ada setengah bos ni jugak, saja jerk nak cari kesalahan korang kan.. apa yang korang buat semua tak kena. Pas tuh, kerja korang yang dah ada, saja nak tambah tambah kan.. Sakitt hati nyerrrr dapat bos yang  menopause ni!!..

APA YANG AKU BUAT?

Takpe, bagi aku, aku buat jer.. cepat  / atau lambat. Kita mesti berfikiran positif (Walaupun dalam hati tahap Cipan punye geram!). Biasa nya aku sematkan dalam minda aku, yang bos saja menambahkan kerja aku sebab dia percaya dan confident pada kemampuan aku. So, buat jerk lar dengan ikhlas, sabar dan jangan memasam kan muka dengan bos ok.. senyum jer.. buat cam tak ada apa-apa.. mesti dia tak puas hati jugak.. hahaha.. Kalau bos suruh buat, jawab jerk dengan nada yang ceria.. “Baik bos, saya akan buat.. (senyum meleret sket) ada apa-apa lagi nak tambah?”.. hahaha… ok tak?


Ada juga kala nya Bos ni bertalam dua muka. Sebab apa? Balaci2 dia tak ada ke, busy ker nak melayan dia.. Dia datang lar dekat korang dengan muka yang manis cuba nak bergurau senda dengan korang kan.. Ceh! Menyampah.. 

APA YANG AKU BUAT

Yang aku buat, aku layan jerk.. buat2 gelak and buat2 senyum.. tapi korang jangan cakap banyak tau!. Angguk2.. geleng2 pastu mengiyakan jerk.. contoh: "oooo.. yerker?.. atau Hmm.." Just dengar jerk apa yang dia nak kata sambil mata korang pandang kat dia kejab, pastuh pandang kat pc. Konon2 korang banyak kerja ni, tapi terpaksa layan dia cakap.
Walaupun masa tuh kerja korang tak lah urgent, tapi korang carilar apa2 kerja even kerja tuh korang dah siapkan. Then, kalau nampak jer bos tuh on the way nak datang kat korang, korang buat muke ala2 banyak kerja gile.. buat muke berkerut ke.. masam ke.. konon nya banyak nyee kerja aku hari ni.. hik..hik..hik

Okeh, itu jerk setakat yang termampu aku kongsi. Sebab aku nak start wat kerja pulak. Apa yang tercoret kat atas nun boleh dia katakan luahan perasaan jugak lah.. Haaa... legaaa.....









0 comments:

Post a Comment